Če ste kdaj razmišljali o tem, da bi postali učitelj angleščine kot drugega jezika (ESOL), ali ste že na začetku te poti, ste se verjetno vprašali, kako najbolje načrtovati svoje učne ure.
Ko uredite vse potrebne kvalifikacije in uspešno oglašujete svoje storitve poučevanja angleščine, je naslednji ključni korak načrtovanje. To je ena najpomembnejših nalog učitelja poleg same izvedbe pouka.
Načrtovanje je pomembno, saj vam zagotavlja strukturo pri delu z učenci. Deluje kot vodilo, na katerega se lahko vedno zanesete, če se znajdete v zadregi ali vam zmanjka idej za aktivnosti.
Poleg tega dobro načrtovane ure povečajo možnosti, da bodo učenci ostali pri vas na dolgi rok. Bolj kakovostne kot bodo vaše učne ure in več truda kot boste vložili v pripravo, večja je verjetnost, da bodo učenci nadaljevali s poukom in morda celo priporočili vaše storitve drugim.
V tem članku bomo raziskali vse ključne dejavnike, ki prispevajo k učinkovitemu učnemu načrtu. Pregledali bomo osnovne elemente za dobro strukturiran pouk ter kako se pripraviti na različne tipe učnih ur.
Poiščite priložnosti za poučevanje na spletu tukaj.
Osnove načrtovanja učnih ur

Pri učenju novih veščin je vedno najboljše začeti pri osnovah.
Da bi bili uspešni pri načrtovanju učnih ur, morate obvladati temelje, ki jih bomo v tem članku razdelili na pregled snovi, strukturo in prilagajanje učnih ur.
Strukturiranje učnih ur
Da bi zagotovili nemoten potek učnih ur in da bi se vaš učenec med urami počutil čim bolj udobno, je vredno dobro premisliti o strukturi učne strategije.
Tako kot v šoli je koristno vzpostaviti rutine že od začetka. Te pomagajo učencu, da se sprosti na začetku ure, hkrati pa omogočajo ponavljanje in utrjevanje pomembne snovi.
Dober uvod v učno uro običajno vključuje pregled ali ponovitev snovi, ki ste jo obravnavali na prejšnji uri.
Glavni del učne ure lahko nato razdelite po lastni presoji. Lahko uberete pragmatičen pristop in pustite dovolj prostora za spontano konverzacijo ali pa se držite natančno določenega časovnega okvirja, da zajamete vse, kar želite predelati.
Oba pristopa imata svoje prednosti, odvisno od učenca in drugih dejavnikov, ki jih bomo obravnavali kasneje.
Nazadnje je pomembno, da zaključek učne ure vključuje kratek preizkus, s katerim preverite, kaj je učenec osvojil, in mu morda dodelite domačo nalogo za spodbujanje samostojnega učenja.
Pregled snovi
Pregled snovi pomeni osveževanje učenčevega predznanja in vsebine iz preteklih učnih ur, da ostane v njegovem dolgoročnem spominu.
Pregled snovi je priporočljivo vključiti skozi celotno učno uro, predvsem pa mora biti sestavni del vašega načrta poučevanja.
Zelo priporočam, da si vodite zapiske o vsebini, ki ste jo že predelali z vsakim učencem. Tako boste lahko na začetku vsake ure pripravili kratko aktivnost za ponovitev in nadaljevali gradnjo na že osvojenem znanju.
Zapiski vam bodo pomagali tudi pri načrtovanju naslednjih učnih ur, saj boste vedno imeli jasen vpogled v preteklo snov.
Sposobnost priklica informacij je ključnega pomena za vsakega učenca jezika, saj je učenje tisočih novih besed lahko zastrašujoče.
V učne ure lahko vključite tudi aplikacije za ponavljanje snovi, kot je Anki, ki učenca testirajo na podlagi časovnega intervala, ko obstaja največja verjetnost, da bo določeno besedo pozabil.
Personalizacija oziroma prilagajanje učnih ur

Prilagajanje učnih ur je ključen dejavnik, ki ga morate imeti v mislih pri načrtovanju pouka ESOL.
Medtem ko se v šolah pričakuje, da vsaka učna ura sledi določenemu vzorcu in zajema le snov iz učnega načrta, lahko pri zasebnih urah snov prilagodite posameznemu učencu.
To pomeni, da se lahko osredotočite na učenčeve šibke točke in skupaj z njim oblikujete učne ure, ki bodo hkrati zabavne in učinkovite pri doseganju njegovih ciljev pri učenju angleščine.
Prav tako je pomembno, da upoštevate predznanje jezika – ne želite, da bi bil učenec preobremenjen s pretežko snovjo ali premalo izzvan pri učenju.
Prilagajanje učnih ur vam lahko pomaga tudi pri določanju cene vaših storitev. Več časa kot boste vložili v pripravo individualnih učnih načrtov, večjo vrednost bodo učenci prepoznali v vašem pouku in bodo pripravljeni plačati več.
Preverite dela za inštruktorje tukaj na Superprofu.
Izzivi pri načrtovanju učnih ur
Načrtovanje učnih ur je najbolj učinkovito, ko razumete kakšne učence učite in kakšni so njihovi učni cilji.
Introvertiran ali ekstrovertiran učenec

Kot naravno introvertirana oseba lahko iz lastnih izkušenj povem, da je včasih izjemno naporno spontano govoriti o neki temi v tujem jeziku, ki ga še ne obvladam popolnoma.
Medtem ko ekstroverti pogosto uživajo v pogovornih dejavnostih in jim ustreza, da so v središču pozornosti, bodo introverti morda raje izbrali bolj vodene govorne vaje z veliko podpore s strani učitelja.
Če boste vsaj malo poznali osebnost svojega učenca, mu boste lažje pomagali pri učenju in ga usmerjali k njegovim jezikovnim ciljem, ne da bi ga pri tem preveč obremenili.
Za mlajše učence so lahko dejavnosti, ki vključujejo risanje, zelo učinkovite pri učenju pogovora. Čeprav se to morda sliši nenavadno, se bodo učenci lažje odprli in izražali, ko se bodo ob vas počutili sproščeno.
Lahko jih spodbudite, da narišejo nenavadno situacijo, pri tem pa jim po potrebi ponudite izhodišča. Nato jih sprašujte o tem, kaj se dogaja na risbi, in jim pomagajte pri zapolnjevanju besednega zaklada, kadar bo to potrebno.
Učni materiali: šolska snov ali interaktivne dejavnosti?
To nas pripelje do naslednje dileme – ali naj učne ure temeljijo na vsebini, ki jo učenec že predeluje v šoli ali na univerzi, ali pa naj se raje osredotočijo na interaktivne dejavnosti in gradiva, kot so videoposnetki in igre.
Odvisno od ciljev učenca lahko presodite, kakšen pristop je najbolj ustrezen.
Če je glavni cilj svobodno izražanje v jeziku, je vsekakor priporočljivo, da se učenec ukvarja z avtentičnimi vsebinami v angleščini, saj jih je na voljo ogromno.
To lahko vključuje skupno gledanje videoposnetkov v angleščini in igre, kot je ugibanje "Kaj se je zgodilo potem?". Prav tako lahko uporabite spletna orodja, kot je LyricsTraining, kjer učenec dopolnjuje manjkajoče besede v pesmih, ali pa skupaj igrate Scrabble.
Po drugi strani pa, če učenec potrebuje angleščino za uspešno opravljanje izpita ali šolskega preverjanja znanja, bo bolje, da se osredotočite na tiste vsebine, ki bodo dejansko na testu.
To sicer ne pomeni, da ne morete vključiti zabavnih aktivnosti, vendar je pomembno vedeti, da se učenje angleščine za izpit razlikuje od učenja angleščine za osebno rabo in veselje.
Slovnica ali pogovorni jezik
Ena največjih dilem pri načrtovanju učnih ur je, ali se boljše osredotočiti na slovnico ali na pogovorno angleščino.
Tudi tu je odločilni dejavnik kakšen cilj ima vaš učenec, poleg tega pa tudi to, kako mu jezikovno učenje najbolj ustreza.
Nekateri učenci preprosto obožujejo slovnico – uživajo v sklanjatvah in vadbenih vajah za besedišče. Drugi pa slovnice ne prenesejo in si želijo naučiti govoriti brez nenehnega brskanja po učbenikih.
Rešitev je najti pravo ravnovesje.
Dobra strategija za poučevanje ESOL je, da na začetku ure učencu predstavite nov slovnični koncept, nato pa ga uporabite v pogovoru.
Glede na to, kaj učencu bolj odgovarja, se lahko nato odločite, ali boste več časa posvetili vajam za utrjevanje slovnice ali pa mu boste ponudili različne pogovorne teme, pri katerih bo slovnično strukturo uporabljal na naraven način.
Individualen ali skupinski pouk
Ali bodo vaše učne ure potekale individualno ali v skupini, bo močno vplivalo na vaš način načrtovanja pouka.
Pri individualnih urah boste morali pripraviti podrobnejši načrt in imeti na zalogi dovolj dejavnosti, saj nekateri učenci hitreje rešujejo naloge kot drugi, ne želite pa ostati brez vsebine.
Pri skupinskih urah morate predvideti čas, ki ga bo vsak učenec potreboval za sodelovanje, kar pomeni, da lahko načrtujete manj dejavnosti.
Poleg tega so skupinske ure običajno bolj osredotočene na pogovor, saj učenci sodelujejo med seboj in se učijo iz napak drugih.
Nasprotno pa lahko individualne ure pokrivajo različne veščine – pisanje, branje, poslušanje in govor – vse v enem samem srečanju.